شناسهٔ خبر: 150336 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس هواشناسی از جوی آرام برای در روز یکشنبه خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به توضیح وضعیت جوی و آب و هوای امروز جمعه ۲۶ آبان ماه پرداخت و گفت: امروز در شرق و جنوب شرق کشور، هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر بارش پراکنده و گاهی رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی گفت: علاوه بر این، با عبور موج جدید از روی نوار شمالی کشور، در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر برای کرمانشاه و لرستان انتظار بارش باران، رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما وجود دارد.

به گفته گودرزی در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد است و فردا در نوار شرقی کشور از جمله شمال و شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده رعدوبرق و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی افزود: از اواخر وقت شنبه در آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و یکشنبه در بیشتر نواحی کشور جوی آرام و پایدار برقرار است.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور شاهد بارندگی خواهد بود.

گودرزی گفت: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد دارد که گاهی شدید می‌شود.

وی افزود: بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۰ درجه بالای صفر می‌شود و فردا در بخش‌هایی از استان تهران غبار محلی خواهیم داشت.