شناسهٔ خبر: 150343 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

قرارداد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حفاری ۲ هزار و ۵۰۰ متری

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مدیرکل دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی و کاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از امضای قرارداد همکاری آن شرکت برای انجام عملیات حفاری با سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک، سپهر دانیالی مدیرکل  دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی و کاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: با تاکید مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مبنی بر ضرورت حضور جدی در بازارهای جدید و ارائه خدمات ارتقاء کیفی به حوزه‌های مورد نیاز کشور، این دفتر موفق شد قرارداد انجام عملیات حفاری ۲ هزار و ۵۰۰ متری را با  سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران (شرکت تهیه و تولید مواد معدنی) به امضاء برساند.

دانیالی ادامه داد: در فاز نخست انجام عملیات حفاری قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال با سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به قرارداده منعقده،  انجام حفاری مغزه گیری با عمق ۲۵۰ متر و ترانشه برداری در ۹ محدوده اکتشافی فسفات و آهک طی زمان ۱۲ ماه انجام و نتایج حاصل از آزمایش‌ها را پس از تحلیل و بررسی در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت.

مدیرکل  دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی و کاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: در این پروژه نخستین گمانه با عمق ۱۶۰ متر به پایان رسید و نتایج آزمایش‌ها طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارفرما، دستگاه نظارت و دیگر عوامل اجرایی پروژه تائید و نتایج حاصله تحویل کارفرما شد.