شناسهٔ خبر: 150432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تامین زمین ۶۳۲ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان پارس آباد

تامین زمین 632 متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان پارس آباد مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین ۶۳۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص پروژه به ۶۳۱ نفر در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان پارس آباد اظهار کرد: کل ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پارس آباد به تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۷ متقاضی بود که پس از پالایش و بررسی بعمل آمده ۷۱۸ نفر تایید نهایی شده که برای ۶۳۲ نفر تامین زمین صورت گرفته و ۶۳۱ نفر نیز تخصیص پروژه انجام یافته است و ۶۳۴ متقاضی هم آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشته اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های در حال ساخت مسکن شهرستان پارس آباد گفت: از مجموع ۶۳۲ واحد پروژه های ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان سایت پشت مسکن مهر در حال احداث هست که از این تعداد ۱۲۰ واحد در اجرای عملیات نازک کاری بوده و تا پایان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد و ۳۶۰ واحد هم اکنون در حال اجرای اسکلت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۱۵۲ واحد دیگر نیز در این شهرستان اجرای بتن مگر پروژه به اتمام رسیده و ۸۰ واحد در قالب ۲ پروژه ۴۰ واحدی عملیات اجرای فونداسیون انجام شده است.

حیدری با تقدیر از تلاش ها و همکاری پیمانکاران، بر اهمیت موضوع توسعه بزرگراهی این شهرستان و اینکه در سالهای اخیر اقدامات چشمگیر در حوزه راه سازی و ساخت بزرگراه های استان اتفاق افتاده نیز اشاره و بیان داشت: علیرغم اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان در پروژه های بزرگراهی مسیر پارس آباد به سربند و سربند به مشگین شهر مطالبات پیمانکاران است ولی پروژه ها همچنان با تلاش شبانه روزی این عزیزان فعال هست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: به غیر از مطالبات پیمانکاران، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان جهت ایمن سازی پروژه های بزرگراهی در حال اجرای شهرستان پارس آباد مورد نیاز بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم کل محور پارس آباد به سربند و ۲۰ کیلومتر سه راهی سربند به سمت سه راهی مشگین شهر تکمیل و در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد.

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تقدیر از زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر مدیرکل راه و شهرسازی استان، مجموعه اداره کل و پیمانکاران فعال در پروژه های بزرگراهی مسیر پارس آباد به اردبیل گفت: با تلاش های شبانه روزی این عزیزان امیدواریم با بهره‌برداری از باقیمانده مسیر پارس آباد به سربند و ۲۰ کیلومتر مسیر پر تردد سه راهی سربند به مشگین شهر، خشنودی اهالی و ترددکنندگان را در این مسیر شاهد باشیم.

جهانگیرزاده افزود: با توجه به مطالبات پیمانکاران، در تلاش برای حل این مشکل هستیم که امیدواریم با تزریق منابع بیشتر به ترغیب و تشویق پیمانکاران کمک کند.