شناسهٔ خبر: 150462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۴۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی احداث دریواسیون در سیل بردگی محور چمن بید- جنگل گلستان

سیل از زمان مسدود شدن محور چمن بید-جنگل گلستان طی سیلاب اخیر، ۴۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی احداث دریواسیون در سیل بردگی محور چمن بید-گلستان توسط تیم راهداری خراسان شمالی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به سیلاب اخیر در محور چمن بید-جنگل گلستان تمام تلاش ما این است که این محور هر چه زودتر بازسازی و تردد برقرار شود. 

مشتری به اجرای عملیات راکفیل به طول ۵ هزار متر مکعب در بخش سیل بردگی این محور اشاره کرد و افزود: در مسیر راه، ۲ هزار مترمکعب از نخاله‌های به جا مانده از سیلاب پاکسازی شد و زیر اساس به طول ۴۵۰ متر و به میزان ۵۰۰ مترمکعب در حال انجام است. 

وی حریم زنی و پروفیله کردن مسیر به طول ۳ هزار و ۵۰۰  متر را از جمله عملیات دیگر انجام شده در این محور ذکر و اظهار کرد: طی این بازه زمانی ۵۰۰ متر مکعب پیکورزنی، کندن صخره‌ها و دیوار ساحلی واژگون شده توسط سیل در بستر رودخانه و اصلاح مسیل رودخانه انجام شد. 

این مسئول ادامه داد: ۳۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از قبیل کامیون، لودر و بولدوزر عملیات مذکور را انجام می‌دهند. 

به گفته مشتری، هدایت سیلاب از بستر راه اصلی به بستر رودخانه به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و مرمت و بهسازی محور شریانی توسط ۵۰ راهدار و به کارگیری ۵ دستگاه بولدوزر، ۴ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۵ دستگاه کامیون کمپرسی، ۳ دستگاه لودر، ۳ دستگاه گریدر، ۸ دستگاه کمرشکن و ۲ دستگاه غلتک انجام شد. 

وی خاطرنشان کرد: استانداری، مدیریت بحران، فرمانداری و شهرداری شهرستان گرمه، شرکت آب منطقه ای، سپاه جوادالائمه (ع)، بسیج سازندگی و تیپ، شرکت ساخت، پیمانکاران و کارخانه آلومینا در عملیات بازسازی سیل بردگی محور چمن بید- جنگل گلستان، با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همکاری می‌کنند.