شناسهٔ خبر: 150492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از توقف طولانی؛

پروازهای فرودگاه سبزوار از سر گرفته شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس فرودگاه شهدای سبزوار گفت: پروازهای این فرودگاه که از دی ماه سال گذشته متوقف شده بود، از ۲۴ آبان ماه پس از ۱۰ ماه، از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، حسین شادمان گفت: در نخستین گام ازسرگیری پروازها،‌ یک پرواز فوق العاده شرکت هواپیمایی "آتا" با ۱۵۰ مسافر از تهران وارد فرودگاه سبزوار شد و با ۴۶ مسافر از سبزوار راهی تهران شد.

وی اظهار کرد: پیگیری های لازم برای تداوم و افزایش این پروازها انجام شده است که در مرحله نخست در طول هفته دست‌کم یک پرواز در مسیر تهران - سبزوار و بر عکس انجام شود.

شادمان گفت: با وجود توقف پروازهای فرودگاه سبزوار در ۱۰ ماه گذشته، در ایام اربعین امسال چند پرواز از سبزوار به مقصد نجف اشرف و برعکس انجام شد و برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی، در فرودگاه شهدای سبزوار فرود آمده بودند.

مدیر فرودگاه شهدای سبزوار در خصوص علت توقف پروازهای این فرودگاه گفت: یکی از بهانه های شرکت های هواپیمایی و لغو پروازهای این فرودگاه در ماه های گذشته نبود دستگاه "ایر استارتر" در فرودگاه شهدای سبزوار عنوان می شد،‌ که اخیرا این دستگاه با اعتباری در حدود ۲۵ میلیارد ریال خریداری و در فرودگاه شهدای سبزوار نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات زمینی نظیر ایر استارتر از وظایف شرکت های هندلینگ کننده پروازها و نه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است، افزود: انتظار می رود با تامین تجهیزات مزبور، دیگر شرکت های هواپیمایی برای از انجام پرواز به مقصد سبزوار بهانه ای نداشته باشند.

گفتنی است پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار با وجود مهیا بودن زیرساخت های مناسب و با وجود سابقه فعالیت ۱۸ ساله، در زمینه جابه جایی مسافر و بار بین سبزوار و تهران، از ١٤ دی سال گذشته متوقف شده بود.

فرودگاه شهدای سبزوار، پس از فرودگاه بین المللی مشهد، دومین فرودگاه فعال استان خراسان رضوی است که با گستره ۳۲۸ هکتاری در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی سبزوار قرار دارد.

این فرودگاه که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را به صورت عملیاتی آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام وظیفه می کند و در شرایطی که پروازهای فرودگاه مشهد به دلیل بروز شرایط نامساعد جوی امکان نشستن در مرکز استان خراسان رضوی را ندارند، در فرودگاه سبزوار فرود می آیند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد و ۷۰۰ کیلومتری شرق تهران واقع است.