شناسهٔ خبر: 150494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی شهرستان سبزوار:

بیش از ۱۰۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت سبزوار ثبت‌نام کرده‌اند

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: تاکنون ۱۶۶۹ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان سبزوار ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ محسن برزوئی اظهار کرد: از زمان ابلاغ قانون تاکنون در سبزوار ۱۶۶۹ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۲۹ نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفته است.

وی درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سبزوار اظهار کرد: در سبزوار ۲۳ هزار و ۹۳ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون ۷۲۸۳ نفر تأیید نهایی شده‌ و ۲۳۷۵ نفر نیز وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار افزود: امسال روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی وجود مسیل‌ها و معارض را از جمله عوامل تأیید نشدن برخی زمین‌ها در طرح نهضت ملی در این شهرستان دانست و افزود: تاکنون برای این طرح نیز حدود ۳۰۰۰ قطعه زمین در شهرستان شناسایی شده است.

برزوئی با اشاره به اینکه تاکنون در این شهرستان ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر از طرح نهضت ملی مسکن کنار گذاشته شده‌اند، عنوان کرد: انصراف برخی از متقاضیان از این طرح، حذف به صورت سیستمی به دلیل واجد شرایط نبودن و عدم واریز وجه از جمله عوامل حذف برخی متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن در سبزوار بوده است.

وی افزود: تسهیلات نهضت ملی مسکن سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار در خصوص قانون جوانی جمعیت در سبزوار اظهار کرد: از زمان ابلاغ این قانون تاکنون در شهرستان سبزوار ۱۶۶۹ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۲۹ نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفته است.