شناسهٔ خبر: 150515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۴ هزار واحد مسکونی در قزوین

سرپرست اداره نظارت بر مسکن قزوین سرپرست اداره نظارت بر طرح های مسکن اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: عملیات ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان قزوین زیر نظر مستقیم دولت در دستور کار قرار دارد و برای ساخت ۴۴ هزار واحد مسکونی نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)،حامد عبدالرزاقی سرپرست اداره نظارت بر طرح های مسکن اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: عملیات ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان قزوین زیر نظر مستقیم دولت در دستور کار قرار دارد و برای ساخت ۴۴ هزار واحد مسکونی نیز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ۶۹ هزار واحد مسکونی است، تصریح کرد: برنامه نهضت ملی مسکن در کشور، ساخت چهار میلیون مسکن در مدت زمان چهار است که براساس نیاز هم برای هر استان سهم جداگانه‌ای دیده شده است.

عبدالرزاقی بیان کرد: ساخت منازل مسکونی در قالب گروه ساخت، خودمالک، ساخت و سازهای روستایی و نهضت ملی مسکن محقق می‌شود و قزوین از استان‌های پیشرو در این حوزه است.

به گفته این مسوول، تحویل برخی از واحدهای مسکونی احداثی نیز آغاز شده و هر هفته کلید چند واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود، ضمن آنکه از مدت زمان ثبت نام تا زمان تحویل واحد مسکونی فرآیندهای بسیاری از جمله تامین زمین، تغییر کاربری ها و سایر موارد هم بایستی سپری شود.

سرپرست اداره نظارت بر طرح های مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از واریز سهم آورده متقاضیان ثبت نام شده برخی از کارهای اداری برای گرفتن مجوزها سپری می‌شود و در زمان گرفتن پروانه ساختمانی نیز هزینه هایی وجود دارد که باید واریز شود.