شناسهٔ خبر: 150570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انحراف به چپ علت اصلی تصادفات چهارمحال و بختیاری

تصادف معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین علل وقوع تصادفات انحراف به چپ با ۵۹ درصد، واژگونی ، خستگی و خواب‌آلودگی، عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو نیز از دیگر عوامل تصادفات ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارات راه و شهرسازی(اداره‌کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای چهامحال و بختیاری) حسین مالکی به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی گفت: در راستای بزرگ‌داشت این روز با ادارات مربوطه و پلیس هماهنگ شد تا گشت‌های خود را در نقاط حادثه‌خیز بیشتر کنند که تاکنون حادثه‌ای گزارش نشده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: همه ساله به مناسبت این روز در برخی محورهای مواصلاتی استان کلاه ایمنی و برچسب توزیع توزیع می‌شود و ملاقات با آسیب‌دیدگان تصادفات نیز در برنامه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه سال جاری فقره فوتی ۴۶ درصد، تعداد متوفی ۶۴ درصد، تصادفات جرحی ۵ درصد، مجروحین ۱۳ درصد و تصادفات خسارتی ۱۰ درصد رشد داشت که بیشترین آمار مربوط به حوزه شهرستان شهرکرد بود.

مالکی بیان داشت: بیشترین علل وقوع تصادفات انحراف به چپ با ۵۹ درصد، واژگونی، خستگی و خواب‌آلودگی، عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو نیز از دیگر عوامل تصادفات ثبت شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: بیشترین تصادفات در حوالی ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر با ۶۵ درصد ثبت شده و متاسفانه بیشترین وسیله نقلیه درگیر در این تصادفات کامیون با ۴۲ درصد، موتورسیکلت ۱۳ درصد و سواری ۱۵ درصد ثبت شده است.

وی در پایان گفت: بیشترین کشته‌ها در صحنه تصادف بوده که ناشی از شدت تصادف است.