شناسهٔ خبر: 150573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۷ سامانه نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان نصب می شود

سامانه 141 آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال جاری ۱۷ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی جنوب استان نصب و بروزرسانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر؛ شهرام مبارکی اظهار داشت: درحال حاضر، ۱۱ دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی جنوب استان فعال است که تا پایان سال جاری ۹ دستگاه دوربین بروزرسانی و ۱۷ دستگاه دوربین دیگر نیز به سامانه های هوشمند جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها در راستای کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی برخط از آخرین وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای برای افزایش ایمنی سفر از جمله اهداف هوشمندسازی جاده‌ها است.

مبارکی با اشاره به اهمیت پایش تصویری محورهای جنوب استان در ایام تردد زوار اربعین بارش نزولات آسمانی و تردد کاربران جاده ای افزود: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده ای؛ سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را رصد می‌کنند و در بروز هرگونه مشکل خدمات رسانی به هموطنان در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌پذیرد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: تصویر دوربین‌های سامانه های هوشمند جاده ای در اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ برای همه هموطنان قابل رؤیت است و هموطنان می توانند جهت مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های سامانه ۱۴۱ استفاده کنند.