شناسهٔ خبر: 150581 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

ارائه دستاوردهای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در نمایشگاه ایران پروژه

ع دستاوردهای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در نمایشگاه ایران پروژه در پانزدهمین نمایشگاه "ایران پروژه" در ترکمنستان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، پانزدهمین نمایشگاه "ایران پروژه" از روز جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴٠۲ با هدف نمایش دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان و با حضور مهرداد بذرپاش "وزیر راه و شهرسازی" و رشید مردوف "معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان" شروع به کار کرد.

در این نمایشگاه ۹۴ شرکت و بیش از ۳۰۰ تاجر و فعال اقتصادی ایران حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان به معرض نمایش گذاشتند.

هدف از برگزاری این رویداد، تعمیق و توسعه مراودات و مناسبات همه ‌جانبه در حوزه ‌های تجاری، بازرگانی، حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، گمرکی، استانی، کشاورزی، علمی، بهداشتی، گردشگری و … است.

در این نمایشگاه بین المللی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با معرفی مجموعه ای از فعالیت های پژوهشی و کاربردی نظیر سامانه پیش بینی نقطه ای وضع هوا، سامانه پیش بینی و هشدار سیل(نفیس)، مطالعه و منشاء یابی کانون های خارجی گردوخاک ۲۵ کشور همسایه تاثیرگذار بر ایران، سامانه مدل سازی و پیش بینی آلودگی هوا برای ۱٠ کلانشهر، سامانه خودکار توصیه های هواشناسی کشاورزی شالیکاری ویژه مناطق شمالی کشور و نرم افزار موبایلی هوای اربعین به ارائه دستاوردهای خود در غرفه تخصصی وزارت راه و شهرسازی می پردازد.

شایان ذکر است، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی "ایران پروژه" از روز جمعه ۲۶ آبان در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان افتتاح و تا روز یکشنبه ۲۸ آبان ادامه خواهد داشت.