شناسهٔ خبر: 150616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی و به روزرسانی ۳۰ دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در استان مرکزی

دوربین نظارتی تصویری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از راه اندازی ۱۵ سامانه جدید و تعویض ۱۵ دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت ارتقاء سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: نظارت و رصد برخط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل استفاده از دوربین‌های نظارتی باعث ارائه خدمت رسانی بهتر و آسان تر در مواقع ضروری به کاربران جاده‌ای می‌شود.

وی افزود به زودی ۳۶۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۸۲۰ سامانه تصویربرداری ثابت و ۲۰۰ سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک خوان در جاده های بین شهری کشور نصب و ۶۱۷ دوربین نظارت تصویری جایگزین دوربین های قدیمی می شوند که در همین راستا طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهم استان مرکزی از نصب و تعویض دوربین‌های نظارتی، ۳۰ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه اغلب نقاط تعیین شده در استان در مناطق مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی و نقاط پرحادثه است، ادامه داد: این ۳۰ سامانه به دو بخش شامل نصب ۱۵ دوربین نظارتی جدید و تعویض ۱۵ دستگاه دوربین نظارتی تصویری و به روزرسانی آن تقسیم می شود که مجموع اعتبار این پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری ملی است.

جهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا مناقصه طرح اجرای این پروژه انجام شده و در مراحل تایید پیمانکار قرار دارد و بعد از تعیین تکلیف پیمانکار سامانه های نظارتی تا یک سال آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن ۱۵ دستگاه جدید تعداد سامانه های نظارتی تصویری استان به ۴۹ دستگاه ارتقا می یابد، اضافه کرد: علاوه بر اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون محورهای شازند - آستانه، کنارگذر شمالی اراک، ساوه-بوئین زهرا محدوده روستای ملارد و گردنه نقره‌کمر تفرش با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال مجهز به دوربین تصویری نظارتی شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی همچنین در خصوص مدیریت هوشمند راه‌های استان اضافه کرد: در سطح استان ۸۶ دوربین ثبت تخلف مجهز به سیستم محاسبه میانگین سرعت و پلاک‌خوان، ۷۰ سامانه ترددشمار برخط و ۴ سامانه توزین هوشمند (wim) به منظور رصد و جلوگیری از تردد ناوگان حمل کالا با تناژ اضافه فعال هستند.