به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راهآهن اصفهان - شهرکرد تا کنون از پیشرفت کلی ۴۰ درصدی برخوردار است که مطالعات این پروژه از سال ۱۳۶۵ آغاز و قرارداد آن در سال ۱۳۹۰ منعقد شد.
این مسیر ریلی ۵ ایستگاه دارد که ایستگاه مبداء آن حسن آباد مبارکه است و پس از عبور از ایستگاههای لنجان، روستای کاهریز و فرخ شهر در نهایت به ایستگاه پایانی شهرکرد میرسد.
از مهمترین مزایای راهآهن اصفهان - شهرکرد میتوان به اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی اشاره کرد. کاهش تصادفات جادهای و صرفهجویی در مصرف سوخت از دیگر مزیتهای این خط ریلی به شمار میآید.
این راهآهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر در آن در نظر گرفته شده است.
پیش بینی میشود در سال اول بهرهبرداری از راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳.۵ تن بار از این مسیر جابهجا شوند.
طرح راه آهن اصفهان- مبارکه - سفیددشت - شهرکرد در بخش زیرسازی ۶۲ درصد پیشرفت داشته و زیرسازی ۴۸ کیلومتر از مسیر انجام شده و پروژه راهآهن اصفهان - شهرکرد به طور کلی با ۴۰ درصد پیشرفت همراه است.
تعداد تونلها در این طرح ۱۵ تونل به طول کل ۵ هزار و ۳۰۰ متر است که حفاری ۱۲ تونل از آنها به پایان رسیده است.
با تکمیل این طرح ریلی، استان چهارمحال وبختیاری به عنوان بیست و هفتمین استان به شبکه ریلی متصل میشود و ۴۰۰ کیلومتر ارتفاع را در ۹۰ کیلومتر طی میکند.