شناسهٔ خبر: 150661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش کمی و کیفی دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای استان سمنان

photo_2023-11-20_11-08-34.jpg سرپرست مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از افزایش تعداد و کیفیت دوربین های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی مقیمی سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان سمنان از افزایش تعداد دوربین های نظارت تصویری در جاده های استان سمنان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نظارت و رصد برخط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل استفاده از دوربین‌های نظارتی باعث ارائه خدمت‌رسانی بهتر و آسان‌تر در مواقع ضروری به کاربران جاده‌ای می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه اغلب نقاط تعیین شده در استان در مناطق مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی و نقاط پرحادثه است، عنوان کرد: هم اکنون ٢٧ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است و در آینده نزدیک  با راه اندازی ٨ سامانه نظارت تصویری جدید تعداد کل دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای استان به ٣۵ دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: جایگزینی و بروز رسانی دوربین‌های نظارت تصویری قدیمی استان نیز در دستور کار قرار دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده انشاالله طی سال جاری ١۶ دستگاه از دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای استان با دوربین‌های جدید جایگزین خواهد شد.

 مقیمی در پایان افزود: با توجه به قابلیت‌های فراوان سامانه ۱۴۱ کاربران جاده‌ای می‌توانند ضمن رصد وضعیت ترافیکی، تغییرات آب و هوایی، انسداد راه‌ها، تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری  و .... را از طریق نرم افزار و سایت ۱۴۱ مشاهده کنند.