شناسهٔ خبر: 150689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه و ارتقای سامانه‌های نظارت تصویری در منطقه شمال و شمال شرق کشور

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از این استان به عنوان دبیرخانه منطقه شمال و شمال شرق در مرکز مدیریت راه‌های کشور یاد کرد و گفت: به زودی ۵۶ سامانه نظارت تصویری جدید در جاده‌های بین‌شهری منطقه یاد شده نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک ۱۰۸ سامانه نظارت تصویری موجود با دوربین‌های جدید در استان‌های مازندران، تهران، البرز، گلستان و خراسان شمالی ارتقا می‌یابد و تعداد ۵۶ سامانه نظارت تصویری جدید نیز نصب و به بهره برداری می‌رسد که با نصب این سامانه‌ها تعداد کل سامانه‌های نظارت تصویری منطقه به ۲۸۰ سامانه می‌رسد. 

وی تصریح کرد: این سامانه‌ها نقش بسیار موثری در ارتقا خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای به ویژه در عملیات راهداری زمستانی دارد. 

جهانیان ادامه داد: سایر نهادهای خدمت رسان جاده‌ای از جمله پلیس راه، هلال احمر، اداره کل مدیریت بحران استانداری و نهادهای انتظامی نیز از تصاویر سامانه‌های نظارت تصویری در جهت انجام ماموریت‌های خود بهره‌مند می‌شوند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطر نشان ساخت: با توجه به اهمیت نظارت و رصد بر خط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های برون شهری، دوربین‌های جدید نظارت‌تصویری در نقاط مهم نظیر گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی، نقاط پرحادثه نصب می‌شوند. 

وی استفاده از فناوری‌های نوین و به صرفه در جهت تکمیل پوشش نظارتی در محورهای اصلی و شریانی را ضروری دانست و افزود: مرکز مدیریت راه‌های کشور به عنوان متولی نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، به جهت استفاده از فناوری‌های نوین و به صرفه در جهت تکمیل پوشش نظارتی در محورهای اصلی و شریانی و کاهش هزینه‌ها، نصب دوربین‌های نظارتی در محورهای فرعی، نصب سامانه تصویربرداری ثابت با قابلیت ارسال تصاویر و امکان برداشت اطلاعات تردد، دما و رطوبت را نیز در برنامه دارد.