شناسهٔ خبر: 150694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده‌باش ۲۰۰ نیروی راهداری برای اجرای طرح زمستانی در البرز

اکیپ راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۰۰ نیروی انسانی در قالب ۳۵ اکیپ در آماده‌باش کامل هستند تا بهترین خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، علی زندی‌فر، با اشاره به اینکه این اداره‌کل برای اجرای طرح راهداری زمستانی در آمادگی کامل به‌سر می‌برد، اظهار کرد: در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۰۰ نیروی انسانی در قالب ۳۵ اکیپ شامل اپراتورهای ماشین‌آلات، راهداران و نیروهای پشتیبانی و نظارتی در آماده‌باش کامل هستند تا بهترین خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه برای سال جاری ۱۴۰ دستگاه از ماشین آلات راهداری برای عملیات راهداری زمستانی در آماده‌باش کامل هستند، افزود: همه این ماشین‌آلات مورد نظر از اواخر تابستان ضمن اجرای عملیات راهداری محوری و خدمت‌رسانی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها در حال تعمیر و اورهال بودند تا برای زمستان آماده شوند.

زندی‌فر، همچنین از تأمین و ذخیره‌سازی شن و ماسه و دپوی آن‌ها در راهدارخانه‌های سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: مصالح مورد نیاز برای برفروبی و نمکپاشی و یخزدایی از سطح راه‌ها به میزان مورد نیاز تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه درباره انسداد محور کرج- چالوس توضیح داد و گفت: از یک ماه پیش در محور کرج- چالوس پروژه لق‌گیری سنگ‌ها و ایمن‌سازی مسیر در دستور کار قرار گرفته است و بر همین اساس روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ این مسیر مسدود می‌شود و این اقدام تا ۲۱ آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه همچنین برای اجرای بهسازی و زیباسازی تونل کندوان که از پنجم تا ۲۱ آذرماه سال جاری انجام می‌شود نیز مجوز انسداد مسیر اخذ شده است، گفت: امسال تیم‌های راهداری استان در چندین مرحله اقدام به ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای البرز کرده‌اند و به زودی حدود یک کیلومتر گالری پیش‌ساخته در نقاط بهمن‌گیر جاده کوهستانی کرج- چالوس نصب خواهد شد.