شناسهٔ خبر: 150706 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خط یک ایستگاه دورود بازسازی شد

ایستگاه راه‌آهن دورود عملیات بازسازی خط یک ایستگاه دورود به طول ۶۰۰ متر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عملیات بازسازی خط یک ایستگاه دورود به طول ۶۰۰ متر در راستای ارتقاء ایمنی سیر و حرکت قطارها انجام شد.

خط یک ایستگاه دورود از جمله خطوط راه‌آهن لرستان است که از ابتدای احداث راه‌آهن سراسری تاکنون بازسازی آن انجام نشده بود به طوری که در اثر فرسودگی شدید مصالح روسازی (تراورس‌های چوبی و ادوات پابند)، این خط به مرز غیر قابل عبور برای تردد قطارهای باری و مسافری رسیده بود.

و از طرفی گل زدگی شدید ناشی از مسدود شدن کانال‌های زهکشی داخل خط به طور مداوم منجر به اشغال سیستم علائم الکتریکی و به ناچار قبولی قطارها به این خط با استفاده از سیستم جواز راه آزاد و در نتیجه کاهش ایمنی می‌شد. با توجه به اهمیت بسیار بالای موضوع، با همت گروه نظارت و امور نگهداری خط این اداره کل به صورت جهادی عملیات بازسازی این خط با استفاده از توان تجهیزاتی و مصالح روسازی موجود (ریل u۳۳ و تراورس بتنی و بالاست با کیفیت) و بدون صرف هرگونه هزینه ظرف مدت ۳روز به طور کامل بازسازی شد. 

این عملیات شامل برداشت کامل کوپلاژهای فرسوده چوبی، برداشت کامل بالاست آلوده و گل و لای داخل خط و مرمت کامل کانال‌های زهکشی داخل خط به منظور عبور آب‌های سطحی و جلوگیری از گل زدگی و اشغال شدن سیستم علائم الکتریکی می‌شود.

همچنین در این پروژه نصب کوپلاژهای جدید با استفاده از ریل u۳۳ و تراورس بتنی به طول ۶۰۰ متر، بالاست ریزی خط با استفاده از بالاست باکیفیت به طول ۶۰۰متر و عملیات زیرکوبی خط به تعداد ۲ رلواژ نیز انجام شد.