شناسهٔ خبر: 150715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باتوجه به ورود سامانه‌های بارشی به استان:

قرارگاه مرکزی زمستانه و سیلاب گلستان آماده باش کامل هستند

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به ورود سامانه های بارشی شدید طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به استان گفت: با تشکیل جلسه اضطراری قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانه و سیلاب استان، راهداران و عوامل راهداری به حالت آماده باش کامل درآمدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی عصر دوشنبه در جلسه اضطراری حمل و نقل و راهداری زمستانه و سیلاب با حضور معاونین، روسای ستادی و شهرستانی تابعه گفت: طبق اعلام هواشناسی، از امشب سامانه پرفشار بارشی از سمت غرب با جریانات شمالی وارد استان می شود که در پی آن افزایش ابر و بارش های پراکنده  از حوالی بامداد فردا استان را فرا می گیرد و اوج شدت بارش ها، عصر و شب فردا تا بامداد روز چهارشنبه خواهد بود.

به گفته وی، بارش برف را نیز از عصر فردا تا ارتفاع ۲ هزار متری در ارتفاعات نواحی کوهپایه ای و کوهستانی طی یک بازه زمانی ۱۲ ساعته  و کاهش محسوس دما را تا ۱۵ درجه خواهیم داشت.

مصدقی ادامه داد: طبق این پیش بینی ها و شروع باد و طوفان از امشب و احتمال افتادگی درخت ها،تابلو و علائم، چراغ ها و غیره و مسدود شدن راهها، گشت های راهداری هوشیاری ها و راهدارخانه های کوهپایه ای در مکان های سیل گیر استقرار یافته و  آمادگی های لازم را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهارکرد: این مراقبت ها و هوشیاری ها در دو بخش پایین و بالادست با توجه به حجم ترافیک ها وجود دارد و ماشین آلات راهداری نیز آماده کار هستند.

مصدقی با بیان اینکه بارندگی های رگباری و نقطه ای و سیلاب ها تا پایان سال نیز احتمال وقوع دارد، گفت: برای تامین کمبودها نیز معاونین و روسای ستادی مکلف به نهایت پشتیبانی از شهرستان ها با مدیریت شده اند.

این جلسه با بررسی کمبود امکانات موجود و چگونگی استقرار و آمادگی ماشین آلات و گشت های راهداری ادامه یافت.