شناسهٔ خبر: 150733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک مطرح کرد؛

ضرورت دریافت گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای توسط مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل

یزد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: طی جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، دریافت گواهی آموزش برای مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل به جهت اهمیت وظیفه آنان در راستای حفظ و ارتقاء ایمنی راه‌ها، مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمدرضا صدوقیان از برگزاری جلسه هماهنگی آموزش مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای، برخی از اقدامات حوزه حمل‌ونقل از جمله آموزش مدیران فنی، به سازمان فنی و حرفه‌ای واگذار شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل دارای تعدادی نیروی انسانی با عناوین مختلف از جمله حسابدار، بارنامه نویس و ... است که عملکرد آنان به طور ویژه مورد رصد سازمان نبوده است؛ اما تنها پرسنلی از شرکت‌ها که به دلیل اهمیت شغلی مورد توجه بوده و عملکردشان به صورت ویژه مورد رصد قرار می‌گیرد، مدیران فنی هستند.

صدوقیان تصریح کرد: هرچند سازمان راهداری برخی اقدامات در بحث آموزش مدیران فنی را به سازمان فنی و حرفه‌ای واگذار کرده؛ اما حساسیت در مورد مدیران فنی به دلیل تأثیر عملکرد آنان بر ایمنی راه‌ها و کاربران جاده‌ها، همچنان وجود دارد که تعداد آنان به اندازه نیاز استان باشد و آموزش‌های لازم و تخصصی را گذرانده باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی با معضل کمبود مدیران فنی که دوره‌های تخصصی را گذرانده باشند، مواجه هستیم، موضوع آموزش مدیران فنی، انتخاب اساتید مجرب، تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل استان و همچنین آموزش رانندگان حامل ناوگان مواد خطرناک موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد همچنین از طراحی یک سامانه در بستر فضای مجازی جهت فعالیت‌های مدیران فنی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک مدیران فنی به واسطه درخواستی که توسط شرکت حمل‌ونقل از طریق سامانه برای آنان ارسال می‌شود، پس از بررسی سیستمی، در محل حضور یافته، طی  پروسه‌ای ناوگان را بازدید و تأیید خواهند کرد.