شناسهٔ خبر: 150735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بیجار آسفالت است

کردستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیجار گفت: در این شهرستان هزار و ۶ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان تاکنون ۵۳۰ کیلومتر آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کردستان) لقمان دوستی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیجار با بیان اینکه این شهرستان دارای یک‌هزار و ۳۵۶ کیلومتر جاده است، اظهار کرد: از این میزان ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و مابقی را راه روستایی تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیجار از روکش و آسفالت ۲۱ کیلومتر از محورهای اصلی این شهرستان از ابتدای سال خبر داد و افزود: در بازه زمانی ذکر شده ۲۰ کیلومتر راه روستایی نیز احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان یک‌هزار و ۶ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: با احتساب ۲۰ کیلومتر اجرا شده در سال‌جاری، در حال حاضر ۵۳۰ کیلومتر از این میزان معادل ۵۲ درصد آن آسفالت است.

دوستی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۸۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان خط کشی و ۲۶۴ کیلومتر شانه سازی و آزادسازی محورهای‌های اصلی نیز انجام گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیجار تعمیر و نصب ۶۰۰ تابلو علائم جاده‌ای، ۴۰ کیلومتر شن‌ریزی راه‌های روستایی و حذف دو نقطه حادثه خیز را از دیگر اقدامات راهداری بیجار در سال‌جاری عنوان کرد.