شناسهٔ خبر: 150755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماه گذشته انجام شده است؛

انجام بیش از ۲۳ هزار معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه سنگین در استان اردبیل

معاینه فنی سیستان وبلوچستان معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۲۳ هزار  خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۷ ماه گذشته به مراکز معاینه فنی استان اردبیل مراجعه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل دربازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان اردبیل گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۲۰ هزار و۹۵۳خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین ۲ هزار و۵۳۶ خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند. 

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و۶۳۲ خودرو در معاینات فنی اولیه و۲ هزار و ۳۲۱ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شده‌اند، افزود: در مرحله اول افزایش و در مرحله دوم کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

شیرین زاده با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین ونیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند، عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و افزایش ایمنی تردد خودروها است. 

وی فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و یک مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند. 

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل  مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین ونیمه سنگین با عمر ۱۰سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ۱۰ سال برابر ۳ ماه است. 

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.