شناسهٔ خبر: 150788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

کاهش طول مسیر و تسهیل در تردد با تکمیل طرح های در دست اقدام

راه قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرا و تکمیل طرح‌های در دست اقدام استان قزوین شاهد کاهش طول مسیر و تسهیل در تردد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سیدعلی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین پیرامون عملکرد اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در استان قزوین طی سنوات گذشته ۳۹ کیلومتر از مسیر بوئین زهرا-دانسفهان-رحیم آباد از راه اصلی به بزرگراه ۴ خطه ارتقا یافته است. 

وی بیان کرد: طول کل این مسیر ۵۳ کیلومتر است که در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۴ کیلومتر انتهایی محور در حال انجام است و عملیات خاکی و ابنیه فنی در ۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و یک لایه آسفالت بیندر نیز اجرا شده است و در صورت تخصیص اعتبار مکفی تا پایان سال جاری این ۵ کیلومتر بهره برداری می‌رسد. 

وی ادامه داد: در محور تاکستان_ آقچه کند_ نیکویه با هدف ارتقا راه فرعی به راه اصلی طی سنوات گذشته ۲/۵ کیلومتر مسیر به راه اصلی ارتقا پیدا کرده و حدود ۳/۵ کیلومتر راه اصلی محور تاکستان_آقچه کند در مرحله انجام عملیات تکمیلی شامل تکمیل لایه دوم آسفالت نصب علائم و خط کشی است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین پیش بینی کرد: امیدوارم با تلاش مضاعف تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد و کل این مسیر ۲۹ کیلومتر بوده که با اجرا و تکمیل طرح مذکور، رانندگان از کاهش طول مسیر و تسهیل در تردد با استانهای شمالی کشور بهره‌مند خواهند شد. 

هاشمی بیان کرد: یک دستگاه تقاطع غیر همسطح حصارخروان با عرض زیر گذر ۸ متر در محور محمدیه_آبیک شامل اجرای عملیات خاکی نصب علائم خط کشی واجرای آسفالت همچنین تکمیل سازه پل به بهره برداری رسید. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: یک دستگاه تقاطع غیر همسطح آبترش در محور قدیم قزوین_رشت که شامل اجرای پل با دهانه ۸۰متر است که در مرحله تکمیل سازه پل و اجرای رمپ‌های اتصال به مسیر قزوین_رشت بوده وپیش‌بینی می‌شود با تخصیص اعتبار مکفی تا یک ماه آینده قسمتی از این تقاطع غیر همسطح به بهره برداری برسد.