شناسهٔ خبر: 150789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد مطرح کرد؛

آماده‌باش ۲۶ اکیپ راهداری برای عملیات راهداری زمستانه در استان یزد

مدیر کل راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در راستای راهداری زمستانه در فصول سرد سال، تعداد ۲۶ اکیپ راهداری در قالب ۲۳ پایگاه در سطح استان آمادگی خدمت‌رسانی به هموطنان و کاربران جاده را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در آستانه فصل زمستان، از آمادگی راهدارخانه‌ها، ماشین‌آلات و نیروهای انسانی این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: فراهم کردن بستر راه ایمن و القاء آرامش به رانندگان یک یاز رسالت‌های راهداری است که برای تحقق آن در طول سال، به ویژه در فصول بارندگی و سرما تمام تلاش و امکانات خود را به کار خواهیم گرفت.

محمد رستگاری افزود: با شروع تغییرات جوی و ریزش برف و باران به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان، شرایط سخت در عبور و مرور ایجاد شده و چه بسا مسدود شدن راه‌ها به دلیل لغزندگی، یخبندان، آب‌گرفتگی و ... موجب ایجاد اختلال در تردد و احتمال حوادث زیان‌بار انسانی نیز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی تأمین امنیت و آرامش کامل برای مسافران جاده‌ای از اولویت‌های اصلی حافظان راه است، گفت: همزمان با آغاز بارش‌های شدید با استقرار تیم‌های گشت راهداری در محورها در طول شبانه‌روز، بررسی محورهای حادثه‌خیز، تجهیز راهدارخانه‌های حوزه استحفاظی استان و با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به امداد و نجات و کمک به مسافران نیازمند اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رستگاری از تأمین و ذخیره‌سازی شن و ماسه و دپوی آن‌ها در راهدارخانه‌های سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: تأمین مصالح مورد نیاز برای برف‌روبی و نمک‌پاشی و یخ‌زدایی از سطح راه‌ها به میزان مورد نیاز از ماه‌ها قبل در دستور کار راهداری بوده است به‌این‌ترتیب که بیش از شش هزار تُن ماسه نمک، در ۲۳ پایگاه راهدارخانه‌ای سطح استان دپو شده است.

وی در رابطه با آمادگی ماشین‌آلات راهداری، ابراز کرد: تعداد ۱۳۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین از حدود دو ماه قبل ضمن اجرای عملیات راهداری محوری و خدمت‌رسانی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها در حال تعمیر و اورهال بودند تا برای زمستان آماده شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بیش از ۲۰۰ نفر از راهداران در سراسر استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر موضوع راهداری زمستانی بوده و در قالب ۲۶ اکیپ شامل اپراتورهای ماشین‌آلات، راهداران و نیروهای پشتیبانی و نظارتی در آماده‌باش کامل هستند تا بهترین خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

رستگاری یکی از چالش‌های مهم راهداری را کمبود نیروی انسانی عنوان و تأکید کرد: در حوزه اپراتوری ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین با محدودیت جدی در استان مواجه هستیم؛ اما تلاش مجموعه راهداری بر این است که با شرایط موجود بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی را برای مردم داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که از طریق مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای فنی استان، وضعیت نیروی انسانی به شرایط قابل قبولی برسد که در نتیجه موجب تردد ایمن در محورهای مواصلاتی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خاتمه یادآور شد: راهداران به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و کاربران جاده‌ها خواهند بود. ضمن اینکه شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان یزد بهترین و مطمئن‌ترین مرجع برای اطلاع از وضعیت جوی و تردد در محورهای ارتباطی است و توصیه می‌شود کاربران قبل از اقدام به تردد در فصل زمستان، حتماً از وضعیت محورها اطلاعات کافی را دریافت کنند.