شناسهٔ خبر: 150791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای استان بوشهر خبر داد؛

جذب مشارکت ۶۰ میلیارد تومانی وزارت نفت در توسعه راه‌های استان بوشهر

جذب مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی وزارت نفت در توسعه راههای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای بوشهر گفت: با پیگیری‎‌های صورت گرفته، ۶۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی، تعریض و ایمن‎‌سازی محورهای روستایی استان از سوی وزارت نفت تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای بوشهر گفت: با پیگیری‎‌های صورت گرفته، ۶۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی، تعریض و ایمن‎‌سازی محورهای روستایی استان از سوی وزارت نفت تخصیص یافت. 

وی با اشاره به ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در راه‌‎های استان بوشهر افزود: با توجه به حجم بالای تردد ناوگان وابسته به صنایع نفت و گاز جنوب در سراسر محورهای استان، سالهاست پیگیری مستمری برای جذب اعتباراتی از این وزارتخانه جهت ارتقای راههای استان صورت می‌‎گیرد که خوشبختانه در دولت سیزدهم با همراهی استاندار و نمایندگان بوشهر در مجلس محقق شد. 

اخترشناس از مشارکت شرکت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ۲۱ پروژه راه استان با اولویت پروژه ‌های روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که انتظار می‌رود با تکمیل آن‌ها طی امسال و سال آینده، شاهد ارتقای ایمنی جاده‌ای استان باشیم. 

وی درباره شاخص ‌ترین پروژه‎‌هایی که مشارکت وزارت نفت برای آن‌ها جذب شده، بیان کرد: بازگشایی محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، احداث آبنمای «کاکی به شیخیان» با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، بهسازی و تعریض جاده «هاله به عسلویه» با اعتبار ۲ میلیارد تومان، تکمیل راههای روستایی «باغتاج» و «کلمه به نینیزک» با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از مهمترین پروژه ‎های مشارکتی با وزارت نفت است. 

اخترشناس درباره سایر پروژه ‌هایی که از سوی وزارت نفت مشارکت می‎‌شود، خاطرنشان کرد: تکمیل «تقاطع بردخون»، روشنایی «دویره-چاهکوتاه»، تعریض و بهسازی محور «محمدجمالی- شبانکاره»، «شیلدو به رستمی» و «شورکی» تنگستان، احداث راه «آبدان به کنارترشان»، «ملاسالمی» دیر و تعریض جاده «امامزاده شاهروبند» گناوه، «راهدار»، «امامزاده به سرمستان» شهرستان دیّر و «قصاب» جم نیز از سوی نفت مشارکت می‌شود. 

دبیر کمیسیون ایمنی راههای بوشهر با تاکید بر اینکه مشارکت وزارت نفت در بهسازی محور سیراف- جم نیز مورد پیگیری است، تصریح کرد: به دلیل تردد ناوگان صنایع جنوب استان، این محور دچار نشست و چاله‎‌هایی شده است. 

وی یادآور شد: از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای کشور ۲۷۰ میلیارد تومان برای بهسازی محور سیراف- جم اختصاص یافته که تکافوی آن را نمی‌کند، از این رو پیگیر جذب مشارکت وزارت نفت برای تکمیل این پروژه هستیم.