شناسهٔ خبر: 150794 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی

برفروبی تفرش رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برفروبی ۱۲۰ کیلومتر باند از جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، با اشاره به بارش برف در برخی محورهای استان اظهار کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته و هشدارهای اعلام شده در خصوص بارش برف، در محورهای استان به خصوص مناطق سردسیر و گردنه ها، نیروهای راهداری به حالت آماده باش درآمدند. 

وی افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده از شب گذشته شاهد این رخداد بودیم و برخی محورهای استان سفیدپوش شد. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: محورهای تفرش - فراهان محدوده گردنه نقره کمر تفرش، خنداب-ملایر (گردنه محمدآباد) و شازند محدوده زالیان از شب گذشته با بارش برف روبرو بوده است. 

سیفوری بیان کرد: در مجموع ۱۲۰ کیلومتر از این محورها توسط ۱۲ دستگاه ماشین آلات و با ۱۸ نیروی انسانی برفروبی شد. 

وی  با بیان اینکه ۵۵ تن نمک‌پاشی نیز به منظور جلوگیری از یخ زدگی معابر توسط نیروهای راهداری انجام شده است، یادآور شد: در حال حاضر همه محورها باز است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و همچنین سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در حال حاضر همچنان در گردنه‌های نقره کمر تفرش، هندودر و خنداب - ملایر شاهد بارش برف هستیم.