شناسهٔ خبر: 150809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) در زنجان برگزار می‌شود

مهندس ذبیحیان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) آذر ماه سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.

احسان ذبیحیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی)،گفت: این آزمون ۱۷ آذرماه سال جاری در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: آزمون رشته معماری (طراحی) به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار به طور همزمان در سراسر کشور در زنجان هم برگزار می‌شود. 

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور، تمدید و ارتقا ۱۶ نوع پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی است، بیان کرد: صدور پروانه‌های اشتغال در زمینه و صلاحیت‌های مختلف صورت می‌گیرد و پروانه شخص حقیقی و حقوقی در هفت رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت‌های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا صادر می‌شود.