شناسهٔ خبر: 150812 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه وشهرسازی برگزار شد؛

نشست هم اندیشی و سیاست‌گذاری راهبردی بانوان وزارت راه و شهرسازی در سازمان هواپیمایی کشوری

نشست مشاور بانوان ششمین نشست هم اندیشی سیاست گذاری و راهبردی بانوان وزارت راه و شهرسازی در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه وشهرسازی، مشاور بانوان و خانواده سازمان هواپیمایی کشوری و مشاور بانوان و خانواده سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ششمین نشست هم اندیشی سیاست گذاری و راهبردی بانوان وزارت راه و شهرسازی در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه وشهرسازی و سعیده فرجی مشاور بانوان و خانواده سازمان هواپیمایی کشوری و مشاور بانوان و خانواده سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
در این نشست محمدی بخش به نقش راهبردی زنان در صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: امروز با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آموزش مناسب و گسترش مراکز آموزشی سهم بانوان در صنعت حمل و نقل هوایی در حال پیشرفت است.
وی با بیان اینکه امروز هدایت هواپیماهای مسافربری، برج مراقبت، بخش های فنی و ... توسط بانوان با تحصیلات عالیه انجام می شود، گفت: همچنین یکی از سخت ترین مشاغل مهمانداری است که بیشتر توسط خانم ها انجام می شود.
وی  به نقش آفرینی و جایگاه بالای زنان متخصص ایرانی به ویژه در صنعت حمل ونقل هوایی اشاره کرد و گفت: هرجا که موفقیتی حاصل شده مرهون حضور زنان و مادران قهرمان ایران زمین بوده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز مرکز پزشکی هوایی این سازمان در عالی ترین سطح و توسط بانوان هدایت می شود و کمترین ریسک در این حوزه را شاهد هستیم.
وی گفت: علی رغم تحریم های اعمال شده علیه صنعت حمل و نقل هوایی از سال ۱۳۵۸ تاکنون پایه های علمی بانوان ارتقا یافته در مراکز آموزشی و خانم ها  از نقش تعیین کننده ای در صنعت حمل ونقل هوایی برخوردارند.
 مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده نیز به نقش چشمگیر بانوان سازمان هواپیمایی کشوری در مناصب مدیریتی اشاره کرد و گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده سهم بانوان در مشاغل مدیریتی در سازمان هواپیمایی کشوری بسیار قابل توجه است.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش چهار برابری زنان در مناصب مدیریتی زنان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این سهم از ۸درصد به ۱۰درصد رسیده که نشان از توجه به جایگاه و نقش زنان در مشاغل مدیریتی است.
وی با بیان اینکه سهم مدیریتی بانوان با شتاب در حال رشد است اظهار امیدواری کرد این سهم با افزایش چشمگیری مواجه شود.
سید جوادی تصریح کرد: ۸هزار نفر از بانوان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارند که ۶۰۰ نفر از این افراد مدیران ارشد میانی و پایه هستند که ۸ تا ۹درصد را در بر می گیرد شاید این رقم خوب باشد اما انتظار بیش از این است.
وی به همترازی شغل مشاور امور بانوان به سطح معاون مدیرکل در سازمان ها و شرکت های دولتی اشاره کرد و گفت: و در سازمان هواپیمایی کشوری برای تحقق این  امر همکاری های مناسبی صورت گرفته است.
 مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده در پایان به برگزاری اولین و بزرگترین همایش بانوان وزارت راه شهرسازی اواخر آذرماه جاری اشاره کرد و گفت این همایش با رویکرد علمی – پژوهشی برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است مشاور امور بانوان و خانواده سازمان هواپیمایی کشوری به تشریح اقدامات و عملکرد یک سال گذشته در این بخش پرداخت و گفت: تعداد بانوان شاغل در این سازمان ۹۷ نفر است که ۱۶ نفر از این تعداد با برخوداری از پست های مدیریتی به ایفا نقش در صنعت حمل و نقل هوایی می پردازند.