شناسهٔ خبر: 150816 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی:

مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه مشهد برگزار شد

طرح اضطراری فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از برگزاری مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و گفت: تمرین محدود طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی ارگان‌های امدادی و امنیتی مستقر در فرودگاه مشهد در شرایط اضطراری با موفقیت کامل انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی پس از برگزاری مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس گفت: تمرین محدود طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی ارگان‌های امدادی و امنیتی مستقر در فرودگاه مشهد در شرایط اضطراری امروز ۳۰ آبان‌ماه با موفقیت کامل انجام شد.

وی افزود: نوع حالت اضطراری و حادثه فرضی «خروج از باند پروازی پس از فرود» و شناسایی بهتر ابعاد حوادث و سوانح‌های احتمالی، ارزیابی برنامه‌ها و شیوه‌های برخورد در وضعیت اضطراری مشخص شده، ارزیابی تجهیزات و امکانات موجود و شناسایی تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با وضعیت اضطراری از جمله اهداف این مانور بود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه مشهد در این مانور، با به‌کارگیری خودروها و تجهیزات پیشرفته اطفاء حریق و امداد و نجات فرودگاهی توسط نیروهای مجرب ایستگاه آتش‌نشانی فرودگاه مشهد میزان آمادگی نیروها و تجهیزات برای مدیریت سوانح فرودگاهی ارزیابی شد.

گفتنی است پس از انجام کامل تمرین محدود طرح اضطراری، نقاط ضعف و قوت در موضوعات فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات در جلسه ارزیابی سطح کیفی با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، معاونان، روسای ادارات و فرماندهان ارگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در فرودگاه مشهد مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.