شناسهٔ خبر: 150830 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تحویل بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه ثبت صیادی به شناورهای فاقد هویت در غرب هرمزگان

قایق مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تحویل ۲۰۰ فقره گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی به مالکان این قایق‌ها، در بازدید اخیرکارگروه و تیم‌های تخصصی بازرسی از قایق‌های صیادی بدون هویت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی سالاری، با اشاره به بازرسی از ۲ هزارفروند شناور صیادی بدون هویت در بنادر غرب، تاکید کرد: مقرر شد مالکان این قایق‌ها برای تشکیل پرونده به مدیریت بنادر و دریانوردی غرب استان مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، با تقویت سامانه‌ها و زیرسیستم‌های مورد نیاز برای ثبت شناورها، در صورت مراجعه مالکان قایق‌های صیادی فاقد هویت، گواهینامه ثبت با هماهنگی‌های انجام شده کمتر از یک هفته تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: این اقدام در راستای لزوم تسهیل ثبت قایق های صیادی بدون هویت در سواحل و بنادر غرب با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام‌گرفته است.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه ثبت قایق صیادی مربوط به بنادر غرب تحویل مالکان این قایق‌ها شده، یادآور شد: قایق‌های صیادی که موفق به دریافت گواهینامه ثبت قایق از مدیریت بنادر و دریانوردی غرب شده‌اند، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند.