شناسهٔ خبر: 150832 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تجهیز ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی بندر انزلی با ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن

آتشنشانی بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نوسازی ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی بندر انزلی با ورود ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن با سیستم راهبری اتوماتیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام تجهیز ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی بندر انزلی با ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن اظهار کرد: بندر انزلی به ۴ دستگاه خودروی عملیاتی مدرن با سیستم راهبری اتوماتیک، شامل دو دستگاه خودروی سنگین عملیاتی فوماتیک (Foamatic) با ظرفیت ۸ تن آب و یک دستگاه خودروی نیمه سنگین فوماتیک‌ با ظرفیت ۴ تن آب و یک دستگاه خودروی پیشرو مجهز به جدیدترین سیستم پمپ واتر میست با فشار بالا جهت اطفای حریق های محدود و جاده ای، مجهز و نوسازی شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به کیفیت استاندارد دستگاه‌ها، تصریح کرد: همه خودروهای مزبور به تجهیزات اطفایی با استانداردهای جهانی مجهز شده‌اند.

یادآور می‌شود، خودروهای آتش نشانی فوماتیک با مخازن آب و فوم و امکان استفاده همزمان‌ آن‌ها در عملیات‌ها، موجب کاهش مصرف آب در زمان اطفای حریق می‌شود.

 این نوع خودروها مناسب برای انبارها و زیرساخت‌های بندری بوده و برای آتش سوزی‌های عظیم و گسترده و حریق‌هایی که ماده سوختنی به مانند مایعات اشتعال زا هستند، بسیار پرکاربرد است.