شناسهٔ خبر: 150853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دوره آموزشی نشریه ۷۷۳ با عنوان «دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده» برگزار شد

دوره آموزشی یزد معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: دوره آموزشی آشنایی با نشریه ۷۷۳ با عنوان دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده به مدت دو روز در محل مرکز آموزش استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حامد معتمدی از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نشریه ۷۷۳ در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان ماه با حضور ۶ استان از سراسر کشور، در مرکز آموزش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خبر داد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در چارچوب ماده ۲۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، نظام فنی و اجرایی یکپارچه و ماده ۲۳ قانون برنامه‌وبودجه و آیین‌نامه استانداردهای اجرایی طرح‌های عمرانی مصوب سال ۱۳۵۲ به پیوست ضابطه شماره ۷۷۳ امور نظام فنی و اجرایی، مشاورین و پیمانکاران با عنوان «دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده» ابلاغ شد.

معتمدی افزود: در همین راستا دوره آموزشی آشنایی با نشریه ۷۷۳ برای اولین بار در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با پیشنهاد اداره کل راهداری استان یزد کد دار و در مرکز آموزش استان یزد، برگزار شد.

وی اذعان کرد: این دوره با هدف مرور مباحث و تبادل‌نظر بین شرکت‌کنندگان از ۶ استان اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان مرکز و کرمان جنوب، بندرعباس، سیستان و بلوچستان و استان یزد به مدت دو روز در حال برگزاری است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، خاطرنشان کرد: نشریه ۷۷۳ با هدف ارتقا کیفیت احداث طرح‌ها و پروژه‌ها با تأکید بر ضوابط و مشخصات فنی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه کشور ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است. ضمن اینکه بیشتر به موضوع رعایت کیفیت و مشخصات پروژه‌های ساختمانی به ویژه در حوزه راهداری و راه‌سازی می‌پردازد.