شناسهٔ خبر: 150960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست کمیته راهبری حمل‌ونقل کالای کشور مطرح شد

ورود جدی اداره کل راهداری استان یزد به طرح صدور بارنامه در مراکز معادن

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: این اداره کل به منظور صدور بارنامه در شهرک‌های صنعتی و معادن استان، طرح‌هایی را در قالب سامانه‌های الکترونیکی در دست اجرا دارد که در کاهش حمل بارهای دارای اضافه تناژ و همچنین تحقق 9 درصد درآمد ناشی از عوارض بارنامه‌ها، بسیار مؤثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در پنجاه و هشتمین جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان، اظهار کرد: در استان یزد، با استفاده از طراحی یک سامانه الکترونیکی برنامه ساماندهی حمل‌ونقل در شهرک‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد که با همراهی و همکاری متولیان این حوزه از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت، محقق خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه حمل‌ونقل مربوط به معادن است که با حمل بار بدون بارنامه و اضافه تناژ نه تنها به زیرساخت‌های راه به عنوان سرمایه‌های ملی آسیب رسانده بلکه 9 درصد درآمد عوارض دولتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رستگاری خاطرنشان کرد: ساماندهی حمل‌ونقل معادن در شورای معادن استان مطرح و استاندار یزد نیز به آن ورود کرده است. لذا امید داریم در آینده‌ای نزدیک تحت یک ساختار الکترونیکی بتوانیم به موضوع حمل‌ونقل در این زمینه سامان دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل ناوگان باری، تصریح کرد: کنترل‌های فیزیکی دارای محدودیت‌هایی بوده و جامعیت ندارد، لذا ضروری است مدل‌های الکترونیکی طراحی و اجرا شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ابراز کرد: این اداره کل در مراحل ابتدایی توانسته است تعداد معادن استان، میزان استخراج معادن، فضای خالی و مغایرت بین بارنامه و بار واقعی و ... را شناسایی کرده که نتایج اجرای این طرح طی ماه‌های آینده به صورت جدی‌تر نمایان خواهد شد.

وی همچنین به افزایش 22 درصدی رشد صدور بارنامه در ماه‌های اخیر در استان یزد اشاره کرد و گفت: انتظار ما از حوزه حمل‌ونقل کالا و شرکت‌ها این است که به معنای واقعی توانمند شوند و حداکثر کارایی خود را جهت بهبود وضعیت حمل‌ونقل استان و کشور به کار گیرند.