شناسهٔ خبر: 150975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛

پیگیر اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای رسیدن قطار به اسلام آباد غرب هستیم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛ معاون اجرایی رئیس جمهور از پیگیری برای تامین اعتبار دو هزار میلیارد تومانی برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی استان کرمانشاه، با اشاره به ورود هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان گفت: همین اعتبارات موجب فعالسازی کارگاه‌ها و پروژه‌های استان شده است و خوشبختانه این اعتبارات اثر خوبی بر پروژه‌های عمرانی استان گذاشته است.

منصوری با اشاره به بازدیدش از برخی پروژه های مهم استان گفت: از جمله این پروژه‌ها راه آهن کرمانشاه است که تکمیل کننده کریدور شرقی و غربی ریلی کشور است.

وی افزود: این پروژه قرار است در دو فاز پیگیری شود که فاز اول تکمیل نواقص فنی مسیر راه آهن ملایر-کرمانشاه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: این پروژه سالها قبل افتتاح شده اما نواقص فنی دارد و همین موجب شده سرعت قطار در بخش هایی از مسیر بسیار کند باشد و مردم استقبالی برای استفاده از آن نداشته باشند و همچنین برخی ایستگاه ها نیاز به تکمیل دارد که مجموعاً برای رفع نواقص و تکمیل ایستگاه ها هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: با بخشی از اعتبارات کار رفع نواقص مسیر در حال انجام است و این اشکلات رفع می شود. منصوری گفت: فاز دوم پروژه ادامه مسیر راه آهن از کرمانشاه تا مرز خسروی است که می‌تواند هم در بحث حمل بار و صادرات و واردات کالا و هم در بحث گردشگری و جابجایی مسافر کمک حال کشور باشد.

وی یادآور شد: کرمانشاه دروازه کربلا است و تکمیل این پروژه قطعاً تاثیر بسیاری در تسهیل جابجایی زوار اربعین خواهد داشت، بنابراین پروژه باید با اولویت در دستور کار گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: برای رسیدن قطار به مرز خسروی ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، بنابراین باید این بخش از پروژه نیز فازبندی شده و از منابع مختلف تامین اعتبار صورت گیرد.

منصوری گفت: بخش اول این مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که برای تکمیل این بخش از مسیر دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: بخشی از اعتبار باید از محل اعتبارات سفر، بخشی از محل منابع ارزی و تهاتر که قرار است توسط وزارت راه پیگیری شود و بخشی هم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده، تامین شود.

وی افزود: با توجه به میزان تامین اعتبارات از محل های مختلف می‌توان زمانبندی پروژه را مشخص کرد، لذا در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیق را اعلام کرد.