شناسهٔ خبر: 151003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی برنامه تکمیل پروژه‌های جاده‌ای استان خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برنامه تکمیل پروژه‌های جاده‌ای در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با استاندار خراسان رضوی که پس از بازدید از محورهای استان صورت گرفت، بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در دیدار با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به بیان گزارش بازدید یک روزه خود از پروژه‌های جاده‌ای فعال استان در محورهای مشهد-سرخس، مشهد-چناران و… پرداخت. 

خادمی اظهار کرد: تعامل و همدلی مسئولین استانی با راهبری استاندار مغزز کاملا در روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های استان مشهود که نه تنها باعث کاهش عقب افتادگی در برنامه‌های جاده‌ای استان شده بلکه در آینده نزدیک با نگاه ویژه و تامین اعتبارات مورد نظر به کلان شهر مذهبی کشور منجر به جهش در راه‌های ترانزیتی استان خواهد داشت، که نقش موثری در اقتصاد، ایمنی دارد. 

نظری استاندار خراسان نظری گفت: حضور و بازدید میدانی مسئولین و مقامات کشوری از پروژه‌ها بسیار موثر و در تسهیل و بررسی گلوگاه‌ها و رفع آن تاثیر گذار است. 

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش استان در ترانزیت جاده‌ای و ریلی با توجه به مرز همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان؛ برخی مناطق استان را دروازه ورودی و خروجی آسیای میانه و روسیه محسوب و ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند بزرگراه‌های در حال تکمیل استان را به شاهراه‌های تزانزینی تبدیل کند. 

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این دیدار ضمن بیان برنامه اجرایی استان و چشم‌انداز کوتاه و بلند مدت از تهیه و تدوین بسته پیشنهادی با توجه به ظرفیت مولدسازی در استان خراسان رضوی خبر داد و اعلام داشت: این بسته بزودی جهت تصمیم گیری ارایه خواهد شد. 

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اینکه زیر ساخت حمل و نقل استان با توجه به موقعیت و ترافیک استان میبایست ارتقاء یابد و این مهم نیاز به تزریق منابع مالی به صورت خاص دارد، خواستار استفاده از منابع ماده ۵۶ برای محورهای استان شد.