شناسهٔ خبر: 151005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی؛

روند افزایشی دمای هوای در خراسان رضوی ادامه دارد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایشی دمای هوای این استان که از روز گذشته آغاز شده است تا روزهای میانی هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سارا حکمی افزود: امروز با عبور جریانات ناپایدار از روی خراسان رضوی شاهد افزایش ابرناکی گاهی همراه با افزایش شدت وزش باد در این استان هستیم.

وی ادامه داد: در نواحی شمالی و شرقی خراسان رضوی نیز همچنان خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت.
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز یکشنبه مجددا بر شدت و سرعت وزش باد در سطح این استان افزوده می‌شود، بطوریکه در مناطقی وزش باد به نسبت شدید قابل پیش بینی است.

وی بیان کرد: با توجه به مسیر جریانات هوا خیرش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا بویژه در نواحی شمالی و شرقی رخ خواهد داد.

حکمی افزود: در شبانه روز گذشته نیشابور با سه درجه زیر صفر و درگز با ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند، در همین مدت بیشترین سرعت وزش باد از سرخس با ۸۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر مشهد بین هفت و ۱۵ درجه در نوسان بود، گفت: برای امروز پیش بینی می شود در سردترین ساعات دمای شهر مشهد به چهار درجه و در گرمترین ساعات به ۱۸ درجه‌ بالای صفر برسد.