شناسهٔ خبر: 151032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد؛

امکان نام نویسی برای دریافت زمین رایگان در روستاها

زمین روستایی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از آغاز نام نویسی حائزین شرایط روستایی برای دریافت زمین رایگان در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان شرقی )، جعفر حسن زاده، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طی سال جاری در دو مرحله عید غدیر خم و میلاد پیامبر رحمت به ۱۱۵۰ خانواده که شرایط آنها مطابق قانون جوانی جمعیت احراز شد، زمین رایگان تخصیص دادیم.

حسن زاده با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت‌نام ساکنین روستا در این‌ طرح گفت: شرط اصلی بهره مندی از زمین رایگان، تولد فرزند سوم بعد از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ و یا چهار فرزندی زیر بیست سال است و متقاضیان ساکن در روستا می‌توانند با ثبت‌ نام در سامانه saman.mrud.ir یک قطعه زمین رایگان ۲۰۰ متری از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل بگیرند.

شایان ذکر است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای ساکنین روستا نیز در روزهای آتی انجام خواهد شد.