شناسهٔ خبر: 151069 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی: 

فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی می شود

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه ای پس از انقلاب است، که فاز یک طرح توسعه آن اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می رسد و احداث فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد یورویی آغاز شد، تصریح کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح روز شنبه چهارم آذرماه، مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که این وزارتخانه پیشران پیشرفت کشور است و نقش متفاوتی برای پیشبرد حرکت پیشرفت ملت ایران دارد. 
وی افزود: در این روزها هر سفری به شمال ، جنوب و شرق و غرب  انجام می شود و هر میهمانی که وارد ایران می‌شود از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایرانی صحبت می کند. 
بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه «ایران راه« در ابتدای حضور در وزارت راه و شهرسازی بیان داشت:  ما بسته توسعه زیرساخت ها در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری را تعریف کردیم که در بخش نرم افزاری باید مواردی مانند توسعه ترانزیت یکسره، بارنامه یکسره و هر آنچه موجب تسهیل عبور و مرور در همه شقوق در دستور کار قرار گرفته است. 
وی با اشاره به بسته توسعه سخت افزاری گفت:  احداث فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که عملیات عمرانی آن امروز آغاز شد در راستای همان کلان پروژه است و اگر سرعت کم است به خاطر کمبود منابع است دولت با کمک مجلس پیگیر رفع موانع است.
بذرپاش از برنامه کاهش محدودیت های پروازی  خبر داد و گفت:  این برنامه پیام امنیت و آرامش را به سرمایه گذاران و مسافران مخابره می کند. 
وزیر راه و شهرسازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) را  بزرگترین پروژه هوایی بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه در کریدور شمال-جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب، شرق و غرب، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت. 
وی افزود: در کنار زیرساخت ها، تمام ظرفیت های دانش بنیان را به کار گرفته ایم و با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط کشور خطوط ریلی در کشور مستقر است، باید از این ظرفیت ها چه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم. 
وزیر راه و شهرسازی گفت: از همه شرکت های هواپیمایی دعوت می کنیم از فرودگاه امام و منطقه آزاد آن که کلان پروژه ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه گذاری بیش از ۲.۵ میلیارد یورو که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده است حضور یابند و از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنند. 
بذرپاش با اشاره به ظرفیت ترمینال های فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: ظرفیت ترمینال فاز یک ۶ میلیون مسافر  است و به ظرفیت تردد سالانه به ۱۰ میلیون مسافر تا سال آینده خواهد رسید. همچنین ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر  روزبه روز در حال توسعه است و شاهد خدمات رسانی آن  به زوار عتبات عالیات بوده ایم که تا پایان سال آینده  به ۱۰ میلیون نفر می رسد و فاز دوم شهر فرودگاهی که تکمیل شود ظرفیت جابه‌جایی مسافر به ۵۰ میلیون مسافر می رسد. 
وی یادآور شد: رییس جمهور از روز اول شروع خدمتم در وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی را در دستور کار قرار داد و در این مسیر از حمایت های مجلس با احکام بی بدیل در برنامه هفتم توسعه، از شرکت هاکان انرژی چین به عنوان شریک شرکت شهر فرودگاهی امام در این پروژه و قرارگاه خاتم الانبیاء صمیمانه تشکر می کنم. 
بذرپاش با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه ای پس از انقلاب است،گفت: فاز یک طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می رسد که نیازمند سرمایه ۵۰۰ میلیون یورویی است.