شناسهٔ خبر: 151079 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

افزایش ارتفاع موج و اختلال در ترددهای دریای خزر

موج دریای طوفانی هشدار دریایی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر موجب اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از عصر فردا یک‌شنبه تا چهارشنبه موجب افزایش سرعت وزش باد (بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۲ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا۲/۳ متر در سواحل و بیش از ۲/۵متر در فراسواحل منطقه می‌شود.

یک‌شنبه و دوشنبه نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گیلان و سه‌شنبه و چهارشنبه نواحی ساحلی و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر درگیر این سامانه می‌شوند.

این شرایط جوی خطر غرق‌شدن شناگران و پاره‌شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌ سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی را به دنبال دارد.

منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط همه فعالان دریایی توصیه شده است.