شناسهٔ خبر: 151080 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وزش باد با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در گیلان

باد طوفان توفان وزش باد دوشنبه گذشته وزش باد شدید با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در ایستگاه «امام زاده اسحاق شهرستان شفت» استان گیلان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی گیلان،  به دنبال صدور اخطاریه سطح نارنجی مبنی بر وزش باد شدید و خیلی شدید از روز شنبه دراکثر نقاط استان گیلان بخصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها  وزش باد آغاز شد. 

در روز دوشنبه وزش باد شدت گرفت و در امام زاده اسحاق شهرستان «شفت» بیشینه سرعت وزش باد به ۱۵۲ کیلومتر در ساعت رسید. 

بعد از این منطقه، ایستگاه هواشناسی «اسب وونی» شهرستان تالش وزش باد با سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد که دومین باد شدید استان در این روز بود. 

بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاهای کشاورزی رشت نیز به ۷۲ و در ایستگاه فرودگاه رشت به ۴۷ کیلومتر در ساعت رسید که باعت سقوط درختان و بروز خسارت شد. 

محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان در این باره گفت: با توجه به صدور اخطاریه سطح نارنجی و اطلاع‌رسانی به موقع به دستگاه‌های مربوطه، به جز خسارت‌های ناشی از سقوط درختان در رشت و برخی از شهرهای استان گیلان که به نحوی اجتناب ناپذیر بود، خوشبختانه این حوادث خسارت جانی به دنبال نداشت. 

وی افزود: نکته قابل توجه در خصوص این سامانه که سبب افزایش دما در نواحی جلگه‌ای شد، ثبت دمای ۳۱ درجه سانتیگراد در در شهر فومن است. در ارتفاعات شاه معلم شهرستان ماسال بارش برف اتفاق افتاد و روز سه شنبه نیز در بندر کیاشهر بارش تگرگ ثبت شد.