شناسهٔ خبر: 151083 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری بیش از ۳۱ هزار تن بار در راه‌آهن زاگرس

راه آهن زاگرس مدیرکل راه‌آهن منطقه زاگرس تخلیه و بارگیری بیش از ۳۱ هزار تن بار در این راه‌آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: در مهرماه امسال ۱۷ هزار و ۳۰۵ تن بار در راه آهن زاگرس بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵ هزار و ۲۴۵ تن بوده است رشد ۳ برابری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا در مهرماه امسال به وسیله ۲۸۳ وگن بارگیری شده است، افزود: در مقایسه با پارسال که تعداد واگن‌ها ۸۰ واگن بوده است رشد ۲۵۴ درصدی دارد.

زیودار تناژ تخلیه بار در مهرماه پارسال را ۳ هزار و ۵۲۰ تن و تعداد واگن‌های تخلیه را ۶۴ مورد اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در مهرماه امسال به ۱۴ هزار و ۸۰ تن و تعداد واگن‌ها به ۲۵۶ مورد رسیده است که بیانگر رشد ۳ برابری بار و تعداد واگن‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است.

مدیرکل راه آهن زاگرس افزود: تن کیلومتر مرزی در بازه زمانی یادشده امسال ۷۶ میلیون ۲۹۵ هزار و ۳۳ تن کیلومتر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۱ میلیون ۳۲۵ هزارو ۹۷۹ تن کیلومتر به ثبت رسیده، رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تن کیلومتر مبداء- مقصد مهرماه پارسال را ۳ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۹۶ تن کیلومتر و امسال را ۱۵ میلیون ۳۶۲ هزارو ۹۱۷ و میزان رشد این شاخص را حدود ۴ برابر اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن زاگرس وی افزود: تن کیلومتر خالص در مهرماه امسال ۸۰ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۸۳ کیلومتر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۷۲۰ کیلومتر بوده است، رشد ۴۳ درصدی نشان می‌دهد.

به گفته زیودار، مهرماه امسال تعداد قطار ایجادی باری ۵۷۵ رام بود که در مقایسه با پارسال که ۴۳۸ رام بوده است شاهد رشد ۳۱ درصدی در این زمینه هستیم.