شناسهٔ خبر: 151130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین اعلام کرد؛

تسطیح و رگلاژ بیش از ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه شهرستان نمین

راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی این شهرستان در ۸ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین در بازدید از راه‌های فرعی این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران ۱۱۷ کیلومتر عملیات شانه‌سازی انجام داده‌اند، گفت: در این مدت ایمن‌سازی ۱۱۵ مورد از تیرهای روشنایی با دپو خاکریزتوسط راهداران انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته محورهای مواصلاتی شهرستان نمین با بکارگیری بیش از ۲ هزار تن آسفالت سرد و گرم لکه گیری شده تصریح کرد: در مدت یاد شده در دماغه‌های پربرخورد ۳۰ عدد استوانه ایمنی نصب شده است. 

 آزاد حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۲۹۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم تاکنون ۵۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجازجمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است. 

وی پاکسازی هزار و۲۰۰ متر مکعب کانال، اصلاح و بازسازی ۸۵ شاخه گاردریل، رنگ‌آمیزی ۳۶۰ متر مربع از سرعت کاه‌ها، جمع آوری و بازسازی ۱۸۵ عدد تابلوهای فرسوده، شستشوی بیش از ۳هزار عدد تابلو، انجام ۱۷۰ کامیون ریزش برداری، انجام ۱۴۲ کیلو متر پاکسازی زباله، حمل ۹۴۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد. 

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین در مدت یاد شده از جابه‌جایی ۸۶۲ هزار تن کالا توسط ۲۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد: در این مدت ۳۵ هزار و۵۹۰ برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده است. 

آزاد ادامه داد: در ۸ ماهه گذشته ۸هزار و۸۰۰ نفر مسافر توسط دو شرکت مسافربری از شهرستان نمین به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است. 

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۵کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.