شناسهٔ خبر: 151139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روزانه ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد خودرو در راه‌های قزوین ثبت می‌شود

تردد خودروها رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: روزانه به طور میانگین ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد وسایل نقلیه در راه های این استان ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، امیرحسین پورهاشمی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد وسایل نقلیه در راه های این استان ثبت می‌شود، گفت: این تعداد تردد از طریق ۶۵ سامانه ترددشمار نصب شده در طول راههای استان به دست می‌آید. 

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات مربوط به تردد، سرعت و تخلفات وسایل نقلیه از طریق سامانه‌های هوشمند جادهای استعلام میشوند، اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر ۶۵ دستگاه تردد شمار و ۲۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۴۴ سامانه دوربین ثبت تخلفات نیز به منظور رصد و کنترل سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در طول راهها نصب هستند. 

پورهاشمی همچنین از نصب ۲۴۶ دستگاه ردیاب در جهت مدیریت بهینه استفاده از ماشین‌آلات راهداری خبر داد و گفت: این ردیاب‌ها با پایش مسیر حرکت و مسافت طی شده ناوگان راهداری در بازه‌های زمانی مشخص، امکان تنظیم نسخه‌های کاربردی برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد جاده‌ای را با توجه یه وضعیت موجود امکان‌پذیر می‌سازند. 

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و قل جاده‌ای استان قزوین افزود: شبکه بیسیم اداره کل نیز به تعداد ۱۸۱ دستگاه در تمام ادارات تابعه و اکثر راهدارخانه‌های حوزه استحفاظی فعال است و همکاران می‌توانند گزارشات و اتفاقات رخ داده در حوزه استحفاظی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز پیام اداره کل ارسال کنند. 

این مسئول، به فعالیت ۲ دستگاه سامانه توزین بار در حین حرکت (WIM) نیز به عنوان یکی دیگر از تجهیزات هوشمند این اداره کل عنوان کرد و افزود: این دستگاه به منظور نظارت و کنترل بیشتر بر روی بار حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل فعالیت می‌کند و مهم‌ترین شاخصه آن کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آن‌ها است. 

پورهاشمی، کاهش اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی را از جمله مزایای این سامانه عنوان کرد.