شناسهٔ خبر: 151150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل

ساخت 15 هزار واحد مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: شهرک شهید سلیمانی اردبیل برای ساخت ۱۵هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد زارع حسین‌زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل با اعلام ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل اظهار کرد: شهرک شهید سلیمانی اردبیل که در آن بیش از ۱۵هزار واحد در حال احداث است در صورت تامین منابع و آورده متقاضیان سال ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: شهرک شهید سلیمانی برای ساخت ۱۵هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی پیش‌بینی شده که عملیات احداث ۱۲ هزار و۹۶۰ واحد در این شهرک شروع شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: این شهرک در ۱۳ سایت در حال اجرا است که واحدهای مسکونی احداثی با متراژ متنوع ۷۰، ۷۵ و۸۰ متر دارد.

زارع حسین‌زاده گفت: هر سایت ۶۵ بلوک۲۰واحدی دارد که در پنج طبقه احداث شده و در هر طبقه نیز چهار واحد جانمایی شده است.

وی افزود: برای متقاضیان در کنار آورده۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با همکاری بانک عامل پیش‌بینی شده تا در مراحل مختلف پرداخت آن را شاهد باشیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل پیشرفت این پروژه ها را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: پیشرفت تمامی پروژه‌ها در مرحله فوندانسیون و اسکلت است که امیدواریم در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۴ شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ها باشیم.

زارع حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار ناظر مقیم، راه و شهرسازی نظارت مستقیم و مستمر بر این پروژه‌ها دارد و مجریان ذیصلاح نیز از آن بازدید کرده و در آزمایشگاه خاک نیز کنترل‌ها و بررسی‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر مهندسان ناظر و نظارت عالی که راه و شهرسازی انجام می‌دهد، تمام آزمایش خاک نیز از طریق آزمایشگاه مکانیک خاک استان انجام شده و پروژه از لحاظ کیفی و کمی به صورت مستمر مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: از بین ۱۳سایت شهرک شهید سلیمانی، دو سایت ۶ و ۸ به صورت صنعتی‌سازی در حال اجرا است که سه هزار واحد با تلاش مهندسان در این ۲ سایت اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: سازه این پروژه بتنی و در قالب ۷۵ واحد در۴۰ بلوک در حال اجرا است که متقاضیان در پنج طبقه چهار واحدی مستقر شده و متراژ واحدها نیز ۷۵ و ۸۵ متر تعریف شده است.

زارع حسین‌زاده تصریح کرد: ما به تناسب سلیقه متقاضیان تنوع متراژ را در این واحدها شاهد هستیم و بانک عامل قرار است برای سه هزار واحد مسکن احداثی به صورت صنعتی‌سازی تسهیلات۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

وی گفت: قرار است ۳۵ درصد برای واحدهای صنعتی‌سازی اضافه بر۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود که در این باب نیز مکاتباتی انجام شده تا با پرداخت آن در مدت ۲۴ ماه این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

زارع حسین‌زاده استفاده از مصالح بومی و بهره‌گیری از تکنولوژی نوین کشور ترکیه را در ساخت واحدهای ساختمانی صنعتی‌سازی یادآور شد و افزود: تلاش ما بر این است تا در تأمین مصالح مورد نیاز و حوزه مهندسی از ظرفیت‌های بومی بیشتر استفاده شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: بازدید خبرنگاران از این پروژه‌ها زمینه‌ای را فراهم کرد تا آنها از نزدیک با پروژه‌های نهضت ملی مسکن آشنا شده و در جریان روند احداث آن در بخش‌های مختلف قرار گیرند.