شناسهٔ خبر: 151154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل

بازدید خبرنگاران از نهضت ملی مسکن اردبیل با هدف اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل جمعی از اصحاب رسانه به همراه مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه‌های نهضت ملی مسکن بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، در راستای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن اردبیل خبرنگاران اردبیل از پروژه های۴۶۰ و ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ و سه اردبیل و شهرک نهضت ملی شهید سلیمانی اردبیل بازدید کرده و در جریان روند احداث آنها قرار گرفتند.

محمد زارع حسین‌زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان این بازدید به خبرنگاران گفت: پروژه ۴۶۰ واحدی اندیشه3 اردبیل در قالب ۴۶ بلوک ۱۰ واحدی در حال احداث است که در هر طبقه ۲ واحد جانمایی شده است.

وی افزود: مساحت مفید هر طبقه ۹۰ متر مربع است که در ضلع شرقی و غربی همه واحدها دارای ۹۰ متر مساحت مفید بوده و کل زیربنای واحدها نیز ۱۲۳ متر است.

زارع حسین‌زاده ادامه داد: ۵۶ هزار متر مربع زیربنای کل پروژه است که از سال ۹۹ و ۱۴۰۰ عملیات اجرایی شروع شده و تلاش بر این است تا در سه ماهه اول سال آینده این پروژه‌ها تحویل شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را به متقاضیان از طریق بانک‌های عامل برای این پروژه یادآور شد و افزود: پیشرفت پروژه ۷۰ درصد بوده و آورده متقاضیان نیز مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ساخت این واحدها کلیه مقررات ساختمان به ویژه مبحث ۱۹ مورد توجه قرار گرفته تا با کیفیت مناسب احداث و تحویل متقاضیان شود.

زارع حسین‌زاده اضافه کرد: متقاضیان ۲۲۰ میلیون تومان در چهار مرحله آورده داشتند تا در کنار پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی بتوان این پروژه را اجرایی کرده تا در زمان تحویل با محاسبه هزینه‌های تکمیل ساختمان، محوطه‌سازی، انشعابات و تعدیلی که انجام می‌شود، رقم نهایی اعلام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در پروژه۲۱۰واحدی اندیشه ۲ اردبیل نیز با تشریح آخرین وضعیت این پروژه گفت: این پروژه در ۲۱ بلوک ۵ طبقه در حال احداث است که در هر طبقه ۲ واحد به مساحت ۹۰ متر احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: کل مساحت این واحدها ۱۲۳ متر مربع است که با تأمین ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شده و تعدادی از آنها نیز تحویل داده شده است.

زارع حسین‌زاده تاکید کرد: پرداخت تسهیلات در نهضت ملی مسکن تنفس ندارد و متقاضیان از روز اول تحویل واحد باید نسبت به تقسیط تسهیلات بانکی اقدام کنند که با نرخ ۱۸ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پرداخت تسهیلات برای واحدهای جدید به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

لازم به ذکر است خبرنگاران در این بازدید که با حضور حضور ناظران و پیمانکاران این پروژه ها انجام شد از پروژهای در حال اجرای نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی و سایر پروژه‌های مسکن اردبیل نیز بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت روند اجرایی این پروژه ها و مراحل عملیات اجرایی آن قرار گرفتند.

گفتنی است در آخر این تور خبری یک روزه پس از بازدید نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با حضور خبرنگاران در واحد مسکونی آماده افتتاح برگزار شد.