شناسهٔ خبر: 151173 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

خطر غرق شدن شناگران و غواصان در خلیج فارس و تنگه هرمز

خلیج فارس طوفانی سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس وتنگه هرمز و مخاطراتی مثل غرق‌شدن شناگران و غواصان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا از اوایل وقت سه‌شنبه تا روز جمعه موجب افزایش سرعت وزش باد (جریانات شمال -شمال غربی، بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر می‌شود.

منطقه اثر این سامانه سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز اعلام شده است.

این سامانه مخاطراتی همچون غرق‌شدن شناگران و غواصان، پاره‌شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی را به  دنبال دارد.

منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدودیت فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحلی و سکوهای نفتی توصیه شده است.