شناسهٔ خبر: 151181 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۹۹ هزار تن بار در راه‌آهن زاگرس

قطار باری مدیرکل راه‌آهن زاگرس میزان بار تخلیه و بارگیری شده در این پایانه ریلی را ۱۹۹ هزار ۳۸۶ تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: از امسال تا پایان مهرماه ۱۹۹ هزار و ۳۸۶ تن بار در راه آهن زاگرس بارگیری و تخلیه شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۴۸ هزار و ۷۳۱ تن کالا بارگیری شده است که در مقایسه با ۷ ماه پارسال که ۸۵ هزار ۷۱۵ تن بوده است، افزایش ۷۴ درصدی نشان می‌دهد.

زیودار به تخلیه ۵۰ هزار و ۶۵۵تن کالا در ۷ ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: این رقم در بازه زمانی یاد شده پارسال ۲۷ هزار ۴۴۵ تن ثبت شده است که مقایسه آمارها گویای افزایش ۸۵ درصدی است.

مدیرکل راه آهن زاگرس اضافه کرد: در بازه زمانی ۷ ماه پارسال یکهزار و ۳۳۲ واگن بارگیری شده و این رقم در ۷ ماهه امسال ۲ هزارو ۴۶۲ واگن بوده که افزایش ۸۵ درصدی نشان می‌دهد.

وی تعداد واگن‌های تخلیه پارسال را ۴۹۹ مورد اعلام کرد و گفت: این رقم امسال با ۸۵ در صد افزایش به ۹۲۱ واگن رسیده است.

زیودار تن کیلومتر مرزی ثبت شده در ۷ ماهه پارسال را ۴۸۳ میلیون ۹۴۳ هزارو ۶۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این رقم در مدت زمان یاد شده امسال به ۵۳۸ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۹۷ کیلومتر رسیده است که رشد ۱۱ درصدی نشان می‌دهد.

زیودار در خصوص تن کیلوکتر مبداء- مقصد توضیح داد: این شاخص در ۷ ماه پارسال ۴۸ میلیون و ۲۷۷ هزارو ۸۹۸ کیلومتر بوده که امسال این رقم به ۸۴ میلیون و  ۶۹۵ هزارو ۳۵۶ کیلومتر رسیده و رشد ۷۵ درصدی داشته است.

وی گفت: تن کیلومتر خالص در ۷ ماهه پارسال ۵۰۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و۱۵۴ کیلومتر ثبت شده است و این رقم امسال به ۵۵۰ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۶۱۹ کیلومتر رسید که گویای رشد ۹ درصدی است.

وی تن کیلومتر ناخالص پارسال را ۸۹۰ هزار و ۵۵۹ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این رقم در ۷ ماهه امسال با ۵ درصد افزایش، ۹۳۷ میلیون و ۳۱۰ هزار ۸۲۸ کیلومتر ثبت شده است.