شناسهٔ خبر: 151185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فاز نخست بهسازی جاده لمزان انجام شده و فاز دوم در مرحله برگزاری مناقصه

فاز نخست بهسازی جاده لمزان انجام شده و فاز دوم در مرحله برگزاری مناقصه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از تعریض و بهسازی شهر لمزان به سمت پدل بطول ۴.۲ کیلومتر با مشخصات راه اصلی در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: در فاز دوم  بهسازی جاده لمزان به طول ۳ کیلومتر مجوز صادر شده و بزودی مناقصه آن برگزار و عملیات اجرایی با مشخصات راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان انجام و به روستای پدل متصل خواهد شد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود: در فاز سوم این محور اصلاح مسیر از روستای ناهنگ تا پل به طول ۲۷.۵ کیلومتر با مشخصات راه اصلی توسط شرکت کنسرسیوم سامان برج البرز و آتیه سازان بندر خمیر با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است. 

شرفی یادآور شد: در خصوص روکش آسفالت مسیر نیز سال گذشته به طول ۱۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است و در سال جاری عملیات اجرایی روکش آسفالت به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بر ۱۵ میلیارد توسط شرکت زرین دشت لمزان به زودی شروع خواهد شد. 

شرفی تصریح کرد: قابل ذکر است کل این محور در سال‌های آتی در صوت تامین اعتبار با مشخصات راه اصلی تعریض و بهسازی خواهد شد و جهت حفاظت از آسفالت موجود از آسفالت حفاظتی بنام اسلاری سیل طبق رویکرد سازمان راهداری در حال انجام است که مجوز و تامین اعتبار آن از سازمان راهداری بوده است. 

گفتنی است که آسفالت اسلاری سیل صرفا جهت حفاظت از آسفالت موجود و جلوگیری از خرابی بیشتر آسفالت انجام شده است و با توجه به ماهیت این نوع روکش نقش ترک پرکن و جلوگیری از نفوذ آب دارد و ضخامت زیر یک سانتی متر انجام می‌شود و با توجه به خرابی آسفالت آن محور بعضا به صورت دو لایه اجرا شده است.