شناسهٔ خبر: 151195 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

همکاری‌ مشترک ایران و تاجیکستان در زمینه مدیریت منابع آب

ع رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مدیر بین الملل کمیته دولتی مدیریت سرزمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان دیدار و درباره همکاری دو کشور در زمینه مدیریت منابع آب گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، در حاشیه برگزاری چهارمین اجلاس گروه کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو در تهران، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با آکمال گولوم حیدراوف مدیر بین الملل کمیته دولتی مدیریت سرزمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد. 

در این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این پژوهشگاه به معرفی برخی از پروژه‌های مهم و عملیاتی این مجموعه به ویژه سامانه پیش بینی نقطه‌ای وضع هوا، سامانه پیش بینی و هشدار سیل، سامانه پیش بینی و هشدار گردوخاک و سامانه پیش‌بینی و هشدار آلودگی هوا پرداخت که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در این دیدار طرفین توافق کردند تا همکاری‌های مشترکی علی الخصوص در زمینه مدیریت منابع آب و سایر زمینه‌های مورد علاقه طرفین را برنامه ریزی کرده و به مرحله اجرا برسانند.