شناسهٔ خبر: 15120 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر كل راه آهن فارس مطرح كرد:

اتصال ریلی به شهرك های صنعتی و مناطق ویژه و معادن

قطار باری اجرای برنامه های توسعه ای حمل و نقل ؛ اتصال به شهرك های صنعتی و مناطق ویژه و معادن از جمله مواردی است كه علاوه بركاهش هزینه ها در حوزه ریلی می تواند منجر به استقبال صاحبان بار برای استفاده از این ابزار حمل ونقلی برای جابه جایی بار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ؛مهرداد انصاری مدیر كل راه آهن فارس با اشاره به آمادگی راه آهن فارس به منظور حمایت از بخش خصوصی و ایجاد انگیزه برای ورود آنان در پروژه های ریلی این اداره كل، گفت: تاكنون جلسات مهمی با برخی سرمایه گذاران، معاونت سرمایه گذاری استان فارس، اتاق بازرگانی و مدیر كل صنعت و معدن برگزار كردیم كه اسناد مرتبط با سرمایه گذاری و بسته های تشویقی راه آهن برای حمایت از این بخش ارسال شده كه شروع مناسبی برای اداره كل محسوب می شود.

وی افزود: تا به امروز تعدادی به عنوان سرمایه گذار به اداره كل مراجعه كرده اند كه عمده تقاضای آنان برای تشكیل شركت های حمل و نقل ریلی تا خرید واگن بوده است.

انصاری در پاسخ به این سوال كه چه پیشنهادی را در راستای یكپارچه سازی زنجیره تامین صنعت ارائه می دهید؟ اظهار داشت: به عقیده من، اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، ایجاد شهرك صنعتی ریلی در استان فارس برای تامین تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله مواردی است كه می تواند به یكپارچه سازی زنجیره تامین این صنعت كمك كند.

مدیر كل راه آهن فارس درباره كاهش هزینه های دسترسی به شبكه و خدمات ریلی تصریح كرد: در راستای كاهش هزینه های دسترسی بایستی برنامه های توسعه ای حمل و نقل اجرایی تر شود كه می توان به اتصال به شهرك های صنعتی و مناطق ویژه و معادن اشاره كرد كه جزء اصول اصلی و مهم در این حوزه به شمار می آید.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضای مشتری و بهره بردار، محورهای ریلی به منظور اتصال به شهرك های صنعتی بایستی طراحی و مدل طراحی های كنونی نیز در همین راستا تغییر كند، چرا كه اغلب فاصله زمانی و مكانی محورها از بخش جاده ای بیشتر است./

نظر شما