شناسهٔ خبر: 151217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۳۰ سامانه هوشمند در محورهای استان خوزستان راه اندازی می‌شود

دوربین نظارتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از راه اندازی ۲۳۰ سامانه هوشمند در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز فعالیت ۲۳۰ سامانه هوشمند در خوزستان از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور صادر شده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز ۶۰ سامانه ثبت تخلف و ۱۰ سامانه نظارتی در محورهای خوزستان صادر شده است، افزود: علاوه بر این مجوز تعویض ۲۲ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان به منظور بهبود عملکرد این دوربین‌ها نیز اخذ شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: مناقصه اجرای این پروژه نیز درحال برگزار و پس از انتخاب پیمانکار، تا یک ماه آینده کار تعویض این دوربین‌ها انجام خواهد شد. 

جولانژاد از نصب تابلو پیام متغییر بزرگراه خلیج فارس خبر داد و گفت: ۱۰۰ دستگاه ردیاب نیز خریداری و در اختیار ماشین آلات راهداری قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: تعداد ۳۳ بی‌سیم دستی نیز خریداری و در اختیار روسای ادارات راهداری شهرستان‌ها برای راهداری زمستانه قرار گرفته است تا در صورت بروز بحران احتمالی، امکان اطلاع‌رسانی به روسای ستادی استان با سرعت بیشتری انجام شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: با تلاش مرکز مدیریت راه‌های کشور مراکز پایش تصویری در پایانه‌های شلمچه و چذابه نیز برای اربعین امسال راه اندازی شدند.