شناسهٔ خبر: 151218 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

آغاز بارش‌های رگباری در تهران و ۱۳ استان کشور

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های رگباری در تهران و ۱۳ استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران، بارش‌ رگباری باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. در ارتفاعات بارش به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بارش‌ها در مناطقی از شمال‌غرب، سواحل شمالی، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگری مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شمالی و جنوبی، شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق تداوم دارد و در ارتفاعات این مناطق نیز بارش‌ها به شکل برف است.

رفیعی شدت بارش‌های فردا را مربوط به استان‌های مازندران، گلستان و گیلان عنوان کرد و گفت: بارش‌های سیلابی در سه استان شمالی کشور محدودیت‌هایی را برای مردم به وجود می آورد.

وی توضیح داد: چهارشنبه مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، شرق و جنوب‌شرق و شمال شرق بارش ها تداوم دارد. پنجشبنه در بیشتر مناطق کشور جو آرام است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به وزش باد امروز در ساعات عصر، به تدریج از میزان غلظت آلاینده‌ها در شهرهای تهران و کرج کاسته خواهد شد.

به گفته وی، آب‌های دریای خزر، امروز و فردا و خلیج فارس از سه شنبه تا پنجشبنه مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: آسمان تهران امروز افزایش باد دارد و بیشینه دمای امروز تهران ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.